locomotion
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Adatok a játékról
 
Általános információk
 
Építkezés
 
Jármű adatbázis
 
Gyárak
 
Aktuális kép

Ide kerül a legújabb feltöltött kép.

 
Letöltés
 
Szolgáltatások
 
Szavazás
 
Szavazás2
 
Kezdőknek
Nekem sajnos még csak a demó van meg, ezért csak igen kevés információt tudok veletek közölni. Ennek ellenére igyekszem a legfontosabbakat leírni ide. Amiről tudok írni: 1925, 1955 (a két scenárióm ebben az évben kezdődik).

Ez a menüpont elsősorban azoknak ajánlandó, akik eddig még csak nagyon keveset játszottak vele, vagy egyáltalán nem, ugyanis ezek az alapinformációk.


1. A kezdet

Nos, elsősorban a terepet kell kiszemelni.
Érdemes egy nagyvárost vagy egy bányát kiválasztanunk. Most a teherszállításról esik szó.

1.1. Teherszállítás

Először kis távon érdemes próbálkoznunk, ráadásul VASÚTVONALAT építve (teherautót is lehet, de annak profitja jelentősen kisebb).
Tehát vasutat kell építeni. Ez azért hasznosabb, mert egy vonat gyorsan elvonszol sok árut messzire, viszont eléggé drága vasútvonalat építeni, pláne ha nem sík terepen vagyunk.
Válassz ki mondjuk egy szénbányát (Coal Mine) meg egy acélgyárat [(Steel Factory)(ha van)]. Ha nem találsz a közelben acélgyárat, akkor erőművet is választhatsz (Power Plant). A lényeg ugyanis a játéknak ebben a részében, hogy a gyáraknak EGYMÁSRA VAN SZÜKSÉGE.
Kattints arra az ikonra, amely egy sínrészt mutat (sínpár a talpfákkal). Forgasd a megfelelő irányba (nyilak jelzik), majd rakd le a lehető legközelebb a kiválasztott bányához. Nyomogasd azt a gombot középen, amely ábrázolja az éppen kiválasztott elemet. A feljebb lévő menüsorból pedig az éppen szükséges elemet válaszd ki (pl.: S-kanyar, egyenes, nagy-, kis ívű kanyar, meg ilyenek). Vigyázz, hogy legyen a végén és az elején egy közepes méretű szakasz EGYENESEN, mert kanyarra nem lehet vasútállomást építeni!
Nos, kész a sín, már csak az állomások kellenek. A sínépítő menü legtetején ún. füleket találsz, válaszd ki a másodikat. A sín egyik végébe, meg a másikba is rakjál 7 kockányi állomást.

Ha készen vagy, vásárold meg a vonatodat, ami rendesen fog közlekedni a két állomás között. Aki kezdő, annak ajánlom, hogy előbb nézze meg, hogy mit termel az adott bánya, és olyan vagonokat vásároljon a mozdonya után, amelybe belepakolható az adott dolog. Természetesen aki már látásra meg tudja állapítani egy gyárról, hogy mit csinál, mi kell neki, annak nem.
Most meg kell venned a vonatodat.
Ez úgy néz ki, hogy a felső menüsorban kattints arra az ikonra, amely egy daru alatt lévő mozdonyt ábrázol. Megjelenik egy menü. Menj rá az egérrel egy mozdonyra, és jobb oldalon megjelennek a kiválasztott járműről az információk. Most a teljesítményt és a sebességet kell figyelembe venni. Válassz egy erősebb, de nem feltétlenül gyors (!) mozdonyt, és kattints rá. Ismét megjelenik egy menü, ami az aktuális vonatot mutatja. Vegyed tovább hozzá a vagonokat, közben próbálgasd, hogy milyen hosszú: rakosgasd le a sínre, és ha már valamivel hosszabb, mint az állomás, akkor hagyd abba. Rakd le a vonatot.
De ez még nem él, és nem is csinál semmit. A következő pont az útvonal kijelölése.

1.1.1 Útvonal kijelölése

A mozdonyodra kattintva, ugyebár, letudhatsz róla információkat: az aktuális pozícióját egy képben, rakományát, hozamát, útvonalát, felépítését. Mi most az útvonallal törődünk.
Kattints a fölső fülre a vonatod ablakán belül (!!!), mégpedig a vízszintesen  utolsóra. Ha ez megvolt, kattints arra a megállóra, ahol rápakolják a dolgokat. Aztán a jobb oldalon a (+) jelre (vigyázz, tartsd lenyomva), ott láthatod, hogy miket lehet belerakni. Válaszd ki azt a terméket, amelyet a startállomás termel (jelen esetben szén, de lehet más is, ha máshova építkezel), vidd rá az egeret, és ereszd el a bal gombot. Ismét egy parancsot rendeltél az útvonalhoz. Kattints a másik megállóra, és most a (-) jelre klikkelj, és ugyanazt a termékkel csináld meg ugyanazt a már elmondtak szerint. Aztán klikkelj a vonatod paneljén belül a füleknél az elsőre. Ott látsz egy PIROS ZÁSZLÓT. Kattints rá, és a vonat elindul a parancssor szerint.

1.1.2. A vonat üzemelése

Nos rendben, eddig jól mennek a dolgok. A vonatod profitját (havi jövedelmét) is leolvashatod. Kattints a vonatod paneljében arra a fülre, amelyik bankjegyeket ábrázol. Ott van egy olyan is, hogy Monthly Running Cost. Ez azt jelenti, hogy a havi futtatási koszt, vagyis a havi karbantartási költség. Ez nem szokott általában 1000 fölé menni. De most nem ez a fontos, hanem a Monthly Profit, vagyis a futtatási bér alatti szöveg. Innen kiolvashatod, hogy mennyi. A Running Cost természetesen a profitból vonódik le, de ez automatikus, ezzel ne legyen gondod, ráadásul a progi magától elvégzi ezt a kijelzésben is, tehát a profit már az, amit összesen lekaszálhatsz a vonatodból. Ez függ az útvonal hosszától, a karbantartási bértől, a rakomány típusától és mennyiségétől.

Lehet, hogy felmerült bennetek a kérdés, hogy hogyan fordul vissza. A játék ezt nagyon egyszerűen oldja meg: ha a sín végére ér, és csak mozdonyból áll, akkor egyszerűen megfordítja a menetirányt, ha vagonok is vannak utána kötve, akkor ugyanazon a terepen egy szempillantás alatt megfordítja magát. Ezzel tehát ne legyen gondotok.

1.1.3. A vonat élettartama

Nos, ez a megterheléstől és az energia/súly viszonytól függ (kW/kg). Tudniillik minél kevesebb az energia, és/vagy minél több a súly, annál lassabb a vonat, lassabban gyorsul, ráadásul GYORSABBAN HASZNÁLÓDIK EL, és ez a legfontosabb tehervonatnál. Ezt is lekérdezhetjük szintén ugyanott, a második fülre kattintva. Ott vannak alul az információk (Total Power (maximális energia), Rehialibity (MEGBÍZHATÓSÁG), Max Speed (maximális sebesség), Weight (súly)).
A Total Powert befolyásolja a mozdonyok száma (hosszú tehervonatnál kis teljesítményű mozdonyokból kettőt, vagy még többet is kell egymás mögé rakni [a total power a mozdonyok összesített energiája]), és energiája.
A Rehialibity a fontos mostan. Ez azt jelenti, hogy mennyire megbízható, vagyis mennyire van elhasználva. Minél alacsonyabb a Total Power, minél magasabb a Weight értéke, meg a már elsorolt tényezők, annál gyorsabban FOGY ez az érték. 50%-nál már gyakran romlik el, és mind' több időre. Ennek kiküszöbölésére ÚJÍTANI KELL A MOZDONYÁLLOMÁNYT, vagyis le kell őket cserélni. A vagonokat nem kell, csak a mozdonyokat. Ugyanakkor ha javítjuk a tényezőket, akkor annál gazdaságosabb a mozdony ebből a szempontból, mert a profit ilyenkor általában csökken!

1.1.4. Teherautó üzemeltetése

A teherautó eléggé gazdaságtalan. Megvásárlása is már jelentős pénzösszegbe kerül, üzemeltetése sem olcsó, ráadásul kevés árut tud szállítani nem túl nagy sebességgel. Tapasztalataim szerint akkor éri meg, ha nagyobb távra használod, ami lehetőleg egyenes, hogy minél nagyobb sebességgel tudjon haladni (hosszú távért többet kapsz, gyorsabb szállításért is); minél nagyobb kapacitású teherautót kell vásárolni, hogy minél többet kapj az út végén. A teherautók pályáját egyszerű kijelölni, de a jármű mindig rövidebb utat keres, ami gyakran zsákutca is lehet. Ezért érdemes Waypointokat használni, hogy ne legyen fennakadás, és az út, amin haladnak, minél kevésbé legyen forgalmas (Waypointok konfigurálását lásd később, a hajóknál). A teherautót nekem még sosem sikerült profitáló és hasznos járművé alakítani. Az ellenfelek sem tartják meg örökké azt az útvonalat.

1.2. Személyszállítás

Ez egy fontos része a játéknak. Személyszállítás szempontjából 4 típusú járművet vehetünk igénybe: busz, villamos, repülőgép, hajó.

1.2.1. Busz üzemeltetése

A busznak csak utakra és megállókra van szüksége. Először egy nagyobb város belsejébe építsünk utat. Keressünk egy olyan helyet, ahol az útnak vége van, viszont elég sok ház veszi körül. Kattints az út emblémára fölül. Megjelenik egy panel (mint amikor a síneket vetted). Ott a 3. fülre kell kattintani. Az ott található legördülő menüből a Passenger Terminus-t kell kiválasztani. Rakd le az út végére. Keress még egy ugyanilyen helyet, és oda is rakj egyet. Tulajdonképpen ezek a végállomások. Aztán ugyanitt a menüből a Passenger Stop-ot válaszd ki. Azt jó térközönként rakd le (lehetőleg ne nagyon kacskaringósan, mert az bonyolultabb!). Ugyanis ha ráviszed az útra (de nem rakod le), akkor egy kék négyzet jelenik meg körülötte. Ez a lefedettség, vagyis hogy a megállóba honnan tudnak jönni emberkék. Próbáld meg úgy csinálni, hogy egy területet csak egy megálló fedjen le. Nos, ha készen vagy, kattints rá valamelyik megállóra. Ha jó a helyzet, látod, hogy gyülekeznek emberek. Már csak a buszodat kell megvenni.
Kattints ugyanoda, ahol a vonatot megvetted. Megint ugyanaz jelenik meg, most viszont a fölső füleknél a másodikra, a busz emblémára kell kattintanod. Ott vedd meg a buszodat (klikk rá), lehetőleg a legjobbat, ha a kassza engedi, de a legrosszabbat nem érdemes.
Helyezd le az egyik végállomás elé, úgy, hogy az orra a végállomás felé mutasson (ha alapból nem úgy van, akkor kattints a visszafordító jelre!). Jelöld ki az útvonalát a már ismert módszerrel, úgy, hogy minden megállót érintsen. De nem érdemes megparancsolni neki, hogy ürítse ki magát, vagy hogy várjon, míg megtelik! Ilyet ne nagyon csinálj, mert nagyon lecsökkenti az idő miatt a profitot. Aztán indítsd el!
Mint láthatod, minden megállónál megáll, kiüríti magát, majd az ott lévő megállóból mindenki, aki ráfér, beszáll.
Na, ez is jövedelmez eleget. De erre is érvényesek az öregedési szabályok, mint mindenre, ezért ezt is kell bizonyos időnként újítani. Erről ennyit.

1.2.2. Villamos üzemeltetése

Villamos már nem fut el az utakon, kell építened villamossíneket. Vidd a kurzort a sínépítős ikonra, ami egy legördülő menü lesz. Ott az alsóra klikkelj (dupla sín). A panelban kattints a visszaforduló jelre, és a város egyik szélén rakd le úgy, hogy a görbe két vége a város belseje felé mutasson. Ha jól ment eddig minden, folytasd tovább a sínek lerakását. Ha kanyarodnod kell a városon belül, akkor a kis sugarú kanyart válaszd, az emelkedők-lejtők pedig általában a nagyobb szögű emelkedők szoktak lenni, erre ügyelj! Menj tovább, míg a város végéhez nem érsz. Ott ismét visszaforduló sínszakaszt rakjál le. Kattints a második fülre, és ott Passenger Stop-okat rakjál le, úgy, ahogy már leírtam az 1.2.1-ben.
Vedd meg a villamosodat! Megint ugyanoda klikkelj, ahol a vonatodat meg a buszodat megvetted. Ott arra a fülre kattints, amely egy villamost ábrázol!
Vedd meg az egyiket, amelyiket jobbnak látod, majd rakd le a sín egyik végére.
Tipp: általában, ha nagyobb lélekszámú városban építkezel (750-1000 fölött), akkor a nagyobb kapacitásút vedd meg!
Fontos!: itt már ügyelj rá, hogy mi kell a villamosnak! Mert ha van áramszedője (azt a képen is láthatod), akkor a sínen feltétlenül kell felsővezeték! Ezt úgy érheted el, ha véletlenül nem lenne, hogy a villamossínvásárlásnál a harmadik fülnél kipipálod a négyzetet, ami ott van. A legördülő fülön pedig a Block Sectiont válaszd ki, majd kattints a sínedre!

Jelöld ki az útvonalát, hogy minden megállót érintsen, majd indítsd el!
A villamosra általában többen szállnak, mint a buszra, bár ezt még nem tudom biztosra.

1.2.3. Hajó üzemeltetése

Ezt értelemszerűen csak víz melletti városokból víz melletti városokba üzemeltetheted. Először is kikötőket kell venned. Vidd a kurzort az irányítótornyot jelképező ikonra! Megjelenik egy menü, a másodikat válaszd ki. Rakj le Docks-okat az egyik városban, és a másik városban! Lehetőleg legyenek egymáshoz eléggé közel, mivel a szállítás jutalma a szállítás hosszának függvényében csökken!

Vegyed meg a hajódat! Kattints ismét a járművásárlásra (ahol az eddigi járműveidet vetted), és a füleken válaszd ki a hajót jelképező ikont! Kattints rá, majd a menüből válassz ki egy olyan hajót, amelynek a Kapacity-je ember (!!!), mert csak az képes embereket szállítani. Ha így van...
x Passenger (reffitable)
...akkor ez változtatható bizonyos korlátok között. Például 40 Passenger VAGY 10 tonna étel VAGY 20 csomag levél, meg ilyenek. Itt a Passenger a fontos. Rakd le a hajót az egyik dokkra! Jelöld ki az útvonalát!
FONTOS! Hogyha nem egyenes úton halad a hajó, pl. meg kell kerülnie a zátonyt, annak a kikerülése Waypointokkal működik! Ezt is neked kell kijelölnöd! A kijelölésnél kattints arra a dokkra, ahol áll, és rakj le Waypointokat! Akkor a hajó úgy értelmezi, hogy minden Waypointot ÉRINTENIE KELL! Próbáld meg minél ügyesebben megoldani, majd utolsóként a célállomásra klikkelj, mint útvonal, majd indítsd el a hajót!
Tartsd figyelemmel, és ha úgy megy, ahogyan elrendelted, akkor nincs baj. Ha nem, akkor írd felül a Waypointokat, és gondold át, hogy így megfelelő-e! Ha igen, próbáld újra!
Hogyha nagyon sokan vannak mindkettőnél, és már ez a hajó nem győzi a munkát, akkor értelemszerűen vegyél még egyet.

1.2.4. Repülő üzemeltetése

Ez nagyon drága, olyanoknak ajánlott, akik már rendelkeznek egy kis tőkével.

Elsősorban repteret kell vásárolnod. Keress egy nagyváros mellett (de közel legyen, különben nem jönnek rá az emberek!) egy jó nagy sík területet. Vidd az egeret a kikötő/reptért ábrázoló ikonra, és válaszd ki a fölsőt! Egy kifutópályás repülőteret vegyél, vagyis rakd le a sík terepre. Tőle ne túl közel, keress még egy ilyesmi terepet, és oda is. A megszokott helyen vegyél repülőt (amekkorát a kassza megenged...), és rakd le az egyik reptérre. Útvonalként jelöld ki a két repteret (hogyha éppenhogy nem telik meg, akkor állítsd be azt, hogy megállás után várjon, míg teli nem lesz!), és indítsd el. A repülő képes árut (bár elég korlátozott mennyiségben) is szállítani, és mivel nagyon gyors, ez is kifizetődővé válhat nagy távolságon. Persze a személyszállítás a legprofitálóbb, ha elegendő utas van.

1.2.5. Helikopter üzemeltetése

Ez is olyan, mint a teherautó: drága, de nem profitál eleget, mivel kicsi a kapacitása. Építése: kell először is elhelyezni (közepes méretű távolságra egymástól) két Helipadot, ami máris jelentős pénzösszeg, majd venni kell egy korszerű helikoptert. Az a baj a kis kapacitással, hogy így kevesebb a profit az út végén, ami gazdaságtalanná teszi. Ha egy nagyváros közepén helyezed el (ahol már ismernek és szeretnek téged), akkor annyi utas fog odatódulni, hogy nem fogod tudni elszállítani őket, ezért a helikoptereket inkább csak kiegészítő lehetőségnek kell tartani (nem tudsz valahonnan minden utast elszállítani, akkor bevetheted).

2.1. Kép készítése játék közben
Ez a lehető legegyszerűbb. Állítsd meg a játékot (Pause), majd a bal felső sarokban lévő ikonból legördülő menüből válaszd a Screenshot-ot, és ha lefényképezte (teljes képernyőt), akkor kiír egy vörös üzenetet. Hogyha újabb fényképeket akarsz készíteni, akkor kattintsd le azt az üzenetet, mert azt is leképezi! A program a fényképeket a Screenshots mappában tárolja, BMP formátumban, Screenshot01, -02, -03 stb. néven. Néha érdemes átnézni őket és a rosszul sikerülteket törölni, valamint átkonvertálni őket JPG formátumba (kevesebbet foglal).

 
Pontos idő
 
Dátum
2024. Június
HKSCPSV
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
06
<<   >>
 
Látogatottság
Indulás: 2004-10-15
 
Linkek
 
Locomotion Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Szavazás
 
Szavazás2
 

Szobafestõ Budapest    *****    Svéd termékek!Csatlakozz hozzám és kapj 2000,- Ft kedvezményt-15% kedvezmény a katalógus árból!Parfümök, szépségápolás!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Új mese a Mesetárban! Ha tudni akarod, mit keres egy tündér a kútban, gyere és nézz be hozzánk!    *****    Az utóbbi idõkben komolyan foglalkoztat a retro játékok árainak robbanása. Errõl írtam egy hosszabb cikket.    *****    Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?